تبلیغات
بی نهایت آسمان
 
بی نهایت آسمان
شاید این جـــــــــــــمعه بیاید((شاید))
درباره وبلاگ


سلام
((من محمد حسین مستوفی)) هستم.14سالمه ،و انشاالله که اوقات خوشی رو در وبلاگم به سر ببرید، راستی نظر یادتون نره.موفق و موید باشید و این هم ایمیل من است m.mohamad575@yahoo.com ممنون.

مدیر وبلاگ : محمد حسین مستوفی
نظرسنجی
مطالب جدید بزارم؟



افسانه شماره ۱: دراز نشست و تمرینات شکم به کاهش چربی شکم کمک می‌کند

حقیقت: در عین اینکه تمرینات شکم می‌توانند به تقویت عضلات اطراف شکمتان کمک کنند، در از بین بردن چربی‌های شکمتان کاری از پیش نخواهند برد. هنگامی که ورزش می‌کنید، بدن انسان تنها در ناحیه‌ی خاصی چربی از دست نمی‌دهد. چربی سوزی اتفاقی است که در کل بدن روی می‌دهد. برای کاهش چربی شکم، بر روی تمرینات کاردیو بصورت جدی تمرکز کنید، در کنار آن هم یک برنامه‌ی بدنسازی را پیش بگیرید (که قطعاً باید حاوی تمریناتی عمومی همچون دراز نشست باشد). و از همه مهم‌تر، تغذیه‌تان را اصلاح کنید!

افسانه شماره ۲: خانم‌ها باید به وزنه‌های سبک بچسبند تا حجم نیاورند

حقیقت: اکثر خانم‌ها در بدنشان به اندازه‌ی کافی تستوسترون ندارند تا عضلاتی همانند آرنولد که خیلی‌ از خانم‌ها از آن بیزارند ساخته شود. در حقیقت، بلند کردن وزنه‌های سنگین، به خانم‌ها کمک می‌کند تا وزن کم کنند، بدنشان شکل بگیرد و اعتماد بنفس پیدا کنند.

افسانه شماره ۳: تعریق، شاخص خوبی برای اندازه‌گیری این است که چقدر جدی تمرین کرده‌اید

حقیقت: اگرچه تی شرتی که پس از یک تمرین سخت خیس عرق شده باعث خواهد شد احساس فوق‌العاده‌ای کسب کنید، اما حقیقتاً هیچ ارتباطی بین اینکه چقدر عرق کرده‌اید و چه مقدار جدی تمرین کرده‌اید وجود ندارد.

افسانه شماره ۴:‌ اگر درد نکشید، چیزی بدست نخواهید آورد

حقیقت: یک تفاوت بزرگ بین درد و سختی کشیدن وجود دارد. در حالی که ممکن است پس از تمرینات خاص شدید، عضلاتتان بصورت جزئی بگیرد، اگر هنگام انجام تمرینات بدنتان درد بگیرد می‌تواند باعث شود آسیب ببینید. درد عضلانی شدید به مدت بیش از یک یا دو روز پس از تمرین، نشان دهنده‌ی آسیبی جدی یا آثار تمرین بیش از اندازه است.


افسانه شماره ۵: حرکات کششی پیش از تمرین به پیشگیری از صدمات کمک خواهد کرد

حقیقت: مطالعات متعددی نشان داده‌اند که حرکات کششی پیش از تمرین در حقیقت از صدمات پیشگیری نمی‌کنند! در حقیقت آن‌هایی که پیش از تمرین حرکات کششی انجام می‌دهند، حتی به نسبت دیگران بیشتر مستعد صدمات احتمالی هستند!

بنظر می‌آید که حرکات کششی پس از تمرین، برای آن‌هایی که می‌خواهند از کوفتگی عضلات خود جلوگیری کنند بهترین گزینه می‌باشد. بجای اینکه قبل از تمرین، حرکات کششی انجام دهید، با کمی پیاده روی تند، بالا پایین پریدن، یا هر کاری که عضلات مورد استفاده در تمرینتان را هدف قرار می‌دهد، بدنتان را گرم کنید.

افسانه شماره ۶: تمرینات کاردیو با شدت کم، چربی‌ها را بهتر می‌سوزاند

حقیقت: شما احتمالاً با برنامه‌های چربی سوز دستگاه‌های تمرینات کاردیوتان (مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت) آشنا هستید، اما باید بدانید که حقیقتاً هنگامی که حرف کم کردن وزن است، هیچ پشتوانه ای برای این ایده که تمرینات کاردیو با شدت پایین بهتر از تمرینات کاردیو با شدت زیاد هستند وجود ندارد. متخصص و نویسنده‌ی تمرینات ورزشی و تناسب اندام تام هلند می‌گوید، چربی سوزی همه‌اش در مورد سوزاندن کالری است، پس هرچقدر شما جدی‌تر و سخت تر تمرین کنید، کالری بیشتری هم می سوزانید!


افسانه شماره ۷: استفاده از ماشین‌ها امن‌تر از وزنه‌های آزاد هستند

حقیقت: این افسانه ممکن است شما را بیشتر مستعد آسیب دیدن کند! بسیاری از علاقمندان بدنسازی، بجای اینکه بیاموزند چطور از وزنه‌های آزاد استفاده کنند به ماشین‌ها می چسبند، چرا که اعتقاد دارند استفاده از ماشین‌ها، فرم بدن آن‌ها را در تمرین اصلاح می‌کند و آن‌ها به خود لطمه وارد نمی‌کنند.

اما کماکان ده‌ها راه در استفاده از ماشین‌ها می‌تواند مسبب آسیب رسیدن به عضلات و مفصل‌های شما شود، از تنظیم طول و ارتفاع برای استفاده از وزنه‌هایی که خیلی سنگین هستند گرفته تا استفاده از گروه عضلات اشتباه برای کشیدن یا هل دادن. چه شما از وزنه‌های آزاد استفاده می‌کنید و چه از ماشین‌ها، مطمئن شوید که پیش از شروع تمرین یک مربی متخصص به شما روش صحیح تمرین را نشان دهد.

آیا افسانه‌های دیگری هم در باشگاه‌ها به گوشتان خورده است که فکر می‌کنید باید دیگران را از آن مطلع کنید؟



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()

به سلامتی, اس ام اس به سلامتی

 

سلامتی رفیقی که تو رفاقت کم نزاشت ولی کم برداشت تا رفیقش کم نیاره

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


.به سلامتی اونی که باخت تا رفیقش برنده باشه . . .

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


.به سلامتی کسی که وقتی بردم گفت :

اون رفیق منه

وقتی باختم گفت :

من رفیقتم  . . .

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


به سلامتی رفیقی که زرنگه, وجودش قشنگه, قلبش یه رنگه, عشقش پر رنگه, شرابش خوش رنگه, آخرش دلم واسش تنگه

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


سلامتی رفیق بی معرفتی که اسم ما گوشه موبایلش خاک میخوره

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


دستمال خیس آرزوهایم را فشردم همین ۴ قطره چکید

زنده

باد

رفیق

با معرفت !

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


به سلامتی پرچم ایران که سه رنگه ، تخم مرغ که دو رنگه ، رفیق که یه رنگه !

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


سلامتیه دوست نازنینی که گفت:

قبر منو خیلی بزرگ بسازین…. چون یه دنیا ارزو با خودم به گور میبرم !

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


سلامتی رفیقایی که روز قیامت فقط زمین از دستشون شاکیه !

اونم به خاطر سنگینیه مرامشون . . .

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


سلامتی رفقایی که میخ نگاهشون ، لاستیک دلمون رو پنچر کرده تا ما بی زاپاس تو جاده رفاقت بمونیم !!!

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


به سلامتی رفیقایی که سر قرار گوشی هاشون رو سایلنت نمیکنن !

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


به سلامتی مهره های تخته نرد که تا وقتی رفیقشون تو حبس حریف به احترامش بازی نمی کنن !

 

♣♣♣♣♣به سلامتی رفیق♣♣♣♣♣


به سلامتی رفیقی که میاد سر خاکم ، شرمنده نمیتونم برات پاشم ولی بدون خاک پاتم !!!



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()

تاریخچهٔ بوکس

مسابقه ورزش بوکس بطور رسمی در ششصد و هفتاد و هفت سال قبل از مسیح در بیست و سومین بازی المپیک در هاین که اولین نبرد این ورزش است شروع شده و «ابراستوس» اهل سمیرنا در این مسابقه فاتح و قهرمان شناخته شد.

این‌که قدیمیترین نبرد بوکس به چه نوع صورت گرفت و چگونه با یکدیگر می‌جنگیدند معلوم نیست. چنانکه در تواریخ روم ذکر شده است که طرفین مشت‌های خود را به چرم‌های خامی محکم بسته و سعی می‌کردند که با ضربات محکمی از این مشت‌های سخت و سنگین حریف را از پای در آورند. البته این مسابقات بدون رعایت وزن بدن انجام می‌شد.

ملائکوماس که پدرش نیز چهل و پنج سال بعد از مسیح فاتح بوکس و قهرمان المپیک گردیده بود عموم رقیبهای خود را تنها با فن (نه با زور و قدرت) مغلوب می‌ساخت. مسابقه‌هایی که بدین صورت وقوع می‌یافت بدون انقطاع بود و دائماًّ در میدان‌های مسابقه یک ورزشکار با قهرمانان آماده بنبرد بوده و هرکس که از بین تماشاچیان داوطلب مسابقه بود دست خود را بلند می‌کرد. ملائکوماس قهرمان رومی که در اکثر نبردها ورزشی بدین نوع فاتح می‌گردید بالاخره در یک مسابقه که حریف او کشته شد اشتهاری بسزا یافت. در این مسابقه‌ها قهرمانان دوره امپراتوری روم دستهای خود را باآلتی شبیه به دستکش که روی آن میخهای محکم فولادی کوفته شده بود مجهز می‌کردند و نیز یک نوع دستکش مخصوص دیگر که از چرمهای سخت و محکم در دست می‌گرفتند و مسابقه را شروع می‌کردند. با استفاده این دستکشها در هر مسابقه یکی از دو طرف حتماً سخت مجروح یا مقتول می‌شد سبب شد که مسابقه‌های بوکس بدین شکل ترک شود. در واقع بازی بوکس با از بین رفتن مسابقه‌های المپیک توأم گردیده و در سال ۴۰۰ بعد از میلاد قهرمانان ورزشهای مختلف بوکس را به کلی فراموش کردند. در همان عصر یا چند قرن بعد ورزش کشتی گیری که مخاطرات ان کمتر از اینگونه بوکس‌ها نبود متداول شد و از ورزشهای عمومی گردید.

مقارن با آغاز قرن هیجدهم مجدداًَ بازی بوکس و کشتی گیری که هر دو از بین رفته بودند شروع شد بطوریکه حکایت می‌شود یک نفر کشیش ایتالیایی که نامش «سن برنادن» بود به جوانان عصر خود فن بوکس را می‌آموخت و منظورش از این عمل این بود که دوئل (مبارزه با شمشیر) را که پیوسته به مرگ یکی از دو حریف پایان می‌یافت منسوخ نماید و به جای آن نبرد با مشت که خطر آن کمتر است متداول کند. سن برنادن رواج این فن را یک نوع احسان و نیکوکاری می‌دانست از این رو او را پدر بوکس نامیده‌اند.

در لندن هم یکی از استادان شمشیر بازی به نام جمس فیک مدرسه ورزش بزرگی دائر کرد که گذشته از تعلیم شمشیر بازی و نیزه‌پرانی و غیره فنون بوکس را نیز به شاگردان خود می‌آموخت.

جمس فیک برای مشت‌زنی قواعد و قوانین مخصوصی وضع نکرد بلکه مثل امروز محوطه‌ای که اطراف آن با طناب محصور است ایجاد کرد و به شاگردان خود چنین اجازه داد که در حین بوکس حق دارند یکدیگر را گرفته و به شکل کشتی به زمین زنند در این کشتی‌گیری هر کس که بر زمین نمی‌خورد فاتح محسوب می‌شد. برای این چنین مسابقه‌ها چنانکه ذکر شد قواعد خاصی وضع نشده بود از این لحاظ بسیار خطرناک می‌شد و داوطلبان بوکس پس از محاربه مشت و گلاویز شدن با یکدیگر گاهی هر دو به زمین می‌خوردند و در نتیجه تعیین و معرفی فاتح بسیار مشکل می‌شد.

پس از ایجاد بوکس به این صورت یکی از استادان ورزشکار انگلیسی موسوم به چک بروکتون در سال ۱۷۴۹ در مسابقه‌ای که داور قوانین و دستورات مخصوص وضع کرد وسعت میزان مسابقه و عده اشخاصی که حق ورود به محوطه میدان بازی را داشتند معلوم کرد. ولی هنوز این بازی به طور رسمی معمول نشده بود و در هر جا که مشت زن‌ها مسابقه می‌دادند پلیس آنها را متفرق می‌ساخت.

در قرن هیجدهم با اینکه انواع ورزشها در انگلستان بحد اعلاء ترقی خود رسید و قهرمانان بسیاری دیده می‌شد به این دلیل هیچ اهمیتی به این ورزش نمی‌دادند که آن را ورزشی خطرناک می‌دانستند زیرا تصور می‌شد که یکی از داوطلبان حتماً بایستی کشته یا سخت مجروح گردد.

جون جاکسون که از استادان بوکس قرن هیجدهم بود تدریجاً بوکس را رسمی کرد و چون خود استاد بی نظیری بود در هر مسابقه مبالغ هنگفتی عاید او گردید زیرا از همان موقع جوائز سنگینی برای قهرمانان این فن معین شده بود. این شخص اولین مشت زن و قهرمان عصر خود بود و توانسته بود این ورزش را در دنیا رواج دهد.

در سال ۱۸۳۵ جمس پورله ورزشکار انگلیسی این ورزش را به آمریکا برد. ولی پیشرفت آن به قدری سریع بود و به اندازه‌ای آمریکائی‌ها به این ورزش راغب بودند که در سال ۱۸۶۰ یعنی ۲۵ سال پس از ورود این ورزش در آمریکا جون سن هیس آمریکایی توانست در سرزمین انگلستان که این بازی وضع شده و قرنها قهرمانان دنیا از آن مملکت بوده‌اند فاتح گردد و در تمام دنیا بی رقیب باشد.

با آنکه جک بروگتون مدتها بود که دست کش مخصوص بوکس را اختراع کرده بود ولی بیش از یکی دو مورد آن را به کار نبرده بودند و در اکثر مسابقه‌ها با مشت گره شده و بدون دست کش با یکدیگر می‌جنگیدند از همین جهت مدت مسابقه و دوره آن خیلی طول می‌کشید طویل‌ترین دوره‌ای بوکس که در سال ۱۸۲۴ در ۲۳ ژوئیه بین قهرمانان آمریکائی میکه مادن و بیل هایس انگلیسی در انبرگ انگلستان انجام شد. این مبارزه جمعاًَ شش ساعت و سه دقیقه بطول انجامید.

ورزش بوکس با وضعیت کنونی از سال ۱۸۹۰ یعنی پس از آنکه مارکیز کوئینزبری قواعد جدیدتری وضع کرد و استعمال دست کش بوکس را رسمی کرد شروع شد. او مدت هر دوره بوکس را سه دقیقه و فواصل بین دورها را یک دقیقه معین کرد و چون این دستور می‌توانست نتیجه نیکویی برای ورزیدن و رفع خستگی بشود از طرف عموم ورزشکاران دنیا قبول شد و طریقه‌ای که کینز معین کرده بود متداول و مرسوم گردید.

برای اولین دفعه مسابقه با وضع جدید در سال ۱۸۹۲ در هفتم سپتامبر در ارولئون بین جون سولیوان آخرین قهرمان مشت‌زن بدون دست کش که قهرمان تمام آمریکا بود و جوانی بیست و شش ساله موسوم به جمس می‌کوربت که او نیز آمریکائی و ار رقیب خود دو سال کوچک‌تر بود انجام و پس از ۲۱ دوره (راند) مبارزه قهرمان قدیم دنیا که بدون دستکش عنوان و مقام عجیبی پیدا کرده بود مغلوب قهرمانی شد که با دستکش بوکس را آموخته بود.

پس از گذشت چندین دهه از ورود بوکس به آمربکا این ورزش جزو رده مهبوبترین ورزش های آمریکا قرار گرفت و از این سو پای مافیا به این ورزش باز گردید تا جایی که در سال ۲۰۱۱ این ورزش با انتقال مالی سالیانه ۶۸۲ میلیارد دلار در رده ۲ پر مبادله ترین ورزش های جهان پس از اسب دوانی قرار گرفت .



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نظرات ()


( کل صفحات : 90 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   


پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
MeLoDiC